För dig som är eller ska bli hyresgäst hos oss

Aimo Park

Vid våra fastigheter finns det parkeringar att hyra i mån av plats. Aimo Park är anlitad för att bevaka parkeringsplatser och området runt fastigheten. Om någon står på er förhyrda parkering kan ni ringa dem för att få en felparkerad bil ”lappad”. Telefonnummer till Aimo Park 0771-96 90 00.

Autogiro

Vi ger er möjligheten att betala era hyror via autogiro. Gå in på länken nedan för att hämta ansökningsblanketten “Autogiroanmälan – Medgivande till kontonummer”. Fyll i blanketten och skicka den till oss på Miab Förvaltning.

Bredband, TV och telefoni

Internetuppkoppling, TV och telefoni kan du enkelt teckna via Primlight för omgående leverans, både som lokal- och bostadshyresgäst. För mer information, priser och support ring 018-600 100 eller besök www.primlight.net

Dina uppgifter

Vi behöver era kontaktuppgifter i det fall något viktigt eller oförutsett inträffar i fastigheten eller om vi vill nå er med information. Vänligen fyll i formulär nedan och skicka till oss.

Fakturering

Vi erbjuder tre olika avgiftsfria distributionssätt för faktura: autogiro, e-faktura och e-postfaktura. Längre upp på sidan kan du läsa mer om autogiro. För att registrera dig för e-faktura behöver du kontakta din egna bank. Kontakta oss för mer information.

Felanmälan

Felanmälan till Uppsala Fastighetstjänst
För våra hyresgäster i Uppsala och Knivsta (ej Bäverns gränd 4 & 6).
Använd i första hand formuläret nedan för att skicka din felanmälan.
Du kan även ringa till fastighetsskötarna på 070-426 69 27. Det är samma telefonnummer för jour på kvällar och helger.

 

Felanmälan till HSB
För hyresgäster på Bäverns gränd 4 & 6.
Gå in på HSB:s hemsida och fyll i deras formulär.
Alternativt ring 018-18 74 01

Flyttanmälan

För dig som är bostadshyresgäst. När du flyttar ska du göra en flyttanmälan till Skatteverket (https://skatteverket.se/flytta) så att du får rätt folkbokföringsadress. Gör din anmälan i förväg eller senast en vecka efter flytten. Skatteverket sprider din nya adress till samtliga myndigheter och även till många företag. Vill du ha eftersändning av din post får du beställa det hos Svensk adressändring (www.adressandring.se).

 

Du som bor i en lägenhet ska vara folkbokförd på lägenheten. Lägenhetsnumret är en del av din adress och består av fyra siffror som visar på vilken våning och var på våningen lägenheten finns. Du kan hitta ditt lägenhetsnummer i ditt kontrakt eller på ditt postfack eller ytterdörr.

 

Du som är inneboende eller hyr lägenhet i andra hand ska inte ange c/o i din flyttanmälan. Du ska se till att ditt namn finns på dörren eller på postboxen i entrén om det finns en sådan.

In- och utflyttning

Det finns mycket att tänka på vid in- och utflyttning. Fastighetsägarna har tillsammans med SABO, Hyresgästföreningen och Konsumentverket tagit fram gemensamma riktlinjer för in- och utflyttning.

Lås & Nycklar

I de flesta av våra fastigheter har vi ett patenterat låssystem. För att beställa extra nycklar till er lokal/bostad kan du kontakta oss.

Vi har inpasseringssystemet Aptus i många av våra fastigheter som styr entréer, allmänna utrymmen samt porttelefon.

Nedan finns information och beställningsblanketter för inpasseringsbricka och registrering av porttelefon. Skriv ut blanketten och skicka den till oss. Vid beställning av nycklar och brickor tillkommer det en kostnad.

Konferensrum

I våra kontorsgemenskaper finns det gemensamt konferensrum att boka. För att göra en bokning är det antingen via www.boka.se eller i en fysisk kalender på plats, beroende på kontorsgemenskap. När du flyttar in hos oss får du inloggning till www.boka.se. Kontakta oss om du inte har fått någon inloggning eller behöver en till.

Återvinning

Sopor som ej går att sortera i fastighetens sopkärl tar men själv med som hyresgäst till en återvinningscentral. Se nedan för aktuella öppettider.